Matematiikkaa kaikkialla profiilikuva

Matematiikkaa kaikkialla

Projekti
01.05.2022 - 01.05.2029
Fysiikan ja matematiikan laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta

Johtajat

Mitä?

Kuinka lasketaan yhteen kaksi valokuvaa? Miten matemaatikko selvittää tappajabakteerin esivanhemmat? Kuinka matematiikan avulla voi lähettää salattuja viestejä?

Matematiikkaa kaikkialla on kaikille avoin matematiikan verkkokurssi. Kurssilla tutustutaan matematiikan sovelluksiin, matematiikan merkitykseen yhteiskunnassamme sekä yliopistomatematiikan eri osa-alueisiin. Voit suorittaa kurssin tai käyttää sitä materiaalipankkina.

Kenelle?

Kurssi soveltuu opettajille. He voivat ottaa kurssilta ideoita ja materiaaleja omaan opetukseensa. Kurssi antaa eväitä vaikkapa ilmiöpohjaisen opetuksen kehittämiseen kouluissa. Kurssi soveltuu lukiolaisille. He voivat saada kurssilta yliopiston opintopisteitä ja aloittaa yliopisto-opinnot kurssin avulla joustavasti. Kurssi soveltuu kenelle tahansa, joka haluaa oppia, mihin matematiikkaa tarvitaan! Osa kurssimateriaalista koostuu englanninkielisiä videoista, joten kurssin suorittaminen vaatii hiukan kielitaitoa.

Tutustu

Voit tutustua kurssin materiaaliin ja tehtäviin esimerkiksi syksyn 2023 kurssisivulla.

Tutustuminen ei vaadi kirjautumista, vaan voit katsella kurssin sisältöä vierailijana. Kurssi järjestetään joka vuosi.