Uskonnonpedagogiikka ja homiletiikka 5 op, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut
  • ortodoksisen uskontokasvatuksen raamatulliset, teologiset ja kanoniset perusteet
  • uskontokasvatuksen toimintamuodot ja arviointi Suomen ortodoksisessa kirkossa
  • tutustuminen erilaisiin kirkollisiin opetustilanteisiin ja opetuspuheen valmisteluun
  • homiletiikan periaatteiden soveltaminen erilaisissa tilanteissa

Suoritustapa:

• Luennot (22–40 t) ja loppukertaus (4 t) sekä kirjallisuus tai verkkokurssi (81 - 135 t). Luentokurssille ilmoittautuessaan opiskelija ilmoittautuu myös loppukertaukseen. TAI
  • Sähköinen tentti TAI
  • Oppimistehtävät

Suoritustavasta riippuen omatoimista työskentelyä 70 – 135 t (esim. ennakkotehtävät, oheiskirjallisuus, oppimistehtävät, kirjalliset työt, ryhmätyöt).

Kirjallisuus:

Tenttikirjallisuus (2 op):

• J. Boojamra, Foundation for Orthodox Christian Education (182 s.) ja
  • T. Stylianopoulos (toim.), God’s Living Word (146 s.)

Luennot korvaava kirjallisuus (3 op):

• A. Vrame, The Educating Icon. Teaching Wisdom and Holiness in the Orthodox Way (216 s.)
  • A. Coniaris, Preaching the Word of God (137 s.)
  • M. Ubani, Peruskoulun uskonnonopetus (208 s.)

Verkkokurssin materiaali jaetaan kurssilla.

Ilmoittautumiseen tulee järjestelmävaihdoksen vuoksi lyhyt katko. Ilmoittautuminen sulkeutuu perjantaina 17.11.2023 klo 15.00 ja avautuu jälleen perjantaina 8.12.2023 klo 9.00.

• uskontokasvatuksen toimintamuodot ja arviointi Suomen ortodoksisessa kirkossa
  • homiletiikan periaatteiden soveltaminen erilaisissa tilanteissa

Suoritustapa:

• Sähköinen tentti TAI
  • Oppimistehtävät

Kirjallisuus:

Tenttikirjallisuus (2 op):

• J. Boojamra, Foundation for Orthodox Christian Education (182 s.) ja
  • T. Stylianopoulos (toim.), God’s Living Word (146 s.)

Luennot korvaava kirjallisuus (3 op):

• A. Coniaris, Preaching the Word of God (137 s.)
  • M. Ubani, Peruskoulun uskonnonopetus (208 s.)

Verkkokurssin materiaali jaetaan kurssilla.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

- ortodoksisen kirkon uskontokasvatuksen lähtökohdat
- perustella uskontokasvatuksen merkityksen nyky-yhteiskunnassa
- arvioida kirkon toimintaa uskontokasvatuksen periaatteiden lähtökohdista käsin
- eritellä kirkollisia kasvatustilanteita ja ottaa huomioon niiden kohderyhmiä
- rakentaa opetuspuheen teologisia ja pedagogisia perusteita noudattaen
- etsiä materiaalia opetuspuheen valmisteluun
- tunnistaa ja kehittää ammatillista identiteettiään (johtaminen ja kehittäminen)
- kehittää yhteistyö- ja ryhmätyöstentelytaitojaan (vuorovaikutus ja viestintä)
- toimia digitaalisissa oppimisympäristöissä (digitalisaatio)

Opinnot soveltuvat kaikille teologiasta ja siihen liittyvistä ilmiöistä kiinnostuneille.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Opiskeluoikeusaika on voimassa 30.7.2024 saakka.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Syyslukukaudella alkavaan opetukseen ilmoittautuminen alkaa 8.8.2023 klo 9.00. Tämän jälkeen opintoihin voi ilmoittautua 24.6.2024 saakka.

Opiskeluoikeusaika on voimassa 30.7.2024 saakka.

3 kuukautta
Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje: I. Ilmoittautumaan pääset sivun oikeassa laidassa olevasta "Täytä hakulomake"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat tämän viestin jälkeen myös yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

IV Ilmoittautumispalvelun lähettämä automaattinen viesti sisältää myös linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00