Sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmä, lv. 2022-2023

Kampus tai kaupunki:
Kuopio
Kategoria:
Sosiaali- ja terveysala, Liiketalous ja kansainvälisyys, Ravitsemus ja lääkeala, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
24 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu Sosiaali-ja terveyshallintotieteen perusopintokokonaisuuteen ja Terveystaloustieteen perusopintokokonaisuuteen (yhteiskuntatieteet).

Sisältö: Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän kokonaisuus ja uudistamissuunnat; taloudellinen organisointi; päätöksenteko; ohjaus ja toimeenpano sosiaali- ja terveyspalveluissa.

Tavoitteet: Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

• selittää sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän kokonaisuuden pääpiirteet,
  • analysoida suomalaisen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmän kokonaisuutta, poliittishallinnollista järjestelmää ja päätöksentekoa,
  • erotella ja analysoida taloudellisen, informaatio- ja lainsäädäntöohjauksen roolia sosiaali- ja terveyspalvelujärjestelmässä kunta-, alue-/maakunta- ja valtion tasolla,
  • osaa ilmaista mielipiteitään rakentavasti ja luotettavaan tietoon perustuen.

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja:

• johtaminen ja kehittäminen
  • kriittinen ajattelu
  • oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen

Opetusaika: 3.10.2022-31.7.2023. Opintojakso suoritetaan omassa aikataulussa DigiCampus verkko-oppimisympäristössä.

Tehtävän palautuspäivät keväällä: 26.2.2023, 23.4.2023, 28.5.2023 tai 30.7.2023.

Ilmoittautuminen opintojaksolle viimeistään 15.6.2023 mennessä.

Suoritustapa: Verkko-opinnot, oppimistehtävät ja verkkotyöskentely. Edeltävä opintojakso: Johdatus sosiaali ja terveyspalvelujärjestelmään 3 op (MOOC), jonka lisäksi itsenäinen työskentely 54 t sisältäen esseen ja mediaseurannan.

Arviointi: Hyväksytty - hylätty

Kirjallisuus: Verkkoluennot ja - materiaalit ja oppimisympäristössä ilmoitettu oheiskirjallisuus, esim. Hujala Anneli & Taskinen Helena (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere University Press, 2020 (soveltuvin osin), Rissanen Sari & Lammintakanen Johanna 2017. Sosiaali- ja terveysjohtaminen. WSOY, Porvoo (soveltuvin osin).

Kirjallisuus- ja lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 12 €/opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2022-2023.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksenopintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot

Kellonajasta riippumaton

Opetusaika: 3.10.2022-31.7.2023. Opintojakso suoritetaan omassa aikataulussa DigiCampus verkko-oppimisympäristössä. Tehtävän palautuspäivät syksyllä: 11.12.2022 ja keväällä: 26.2.2023, 23.4.2023, 28.5.2023 tai 30.7.2023. Ilmoittautuminen opintojaksolle viimeistään 15.6.2023 mennessä.

Lisätietoja hakemisesta ja ilmoittautumisesta: Tutustu ilmoittautumisohjeisiin. Ilmoittautumiseen ja opintomaksuihin liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä koulutussihteeriin (ks. yhteystiedot alla).

Suomi

Ilmoittautuminen opintojaksolle 15.6.2023 mennessä.

Ilmoittautumisohje:

I. Valitsemalla "Ilmoittaudu koulutukseen" siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat tämän viestin jälkeen myös yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Peruutusehdot: Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

Ilmoittautuminen alkaa:
2022-08-09 09:00