Hoitotieteen tutkimusmenetelmät, syksy 2023

Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

• Hoitotieteellisen tutkimuksen lähtökohdat
  • Hoitotieteellisen tutkimuksen keskeiset tutkimusmenetelmät ja lähestymistavat
  • Tutkimusprosessin vaiheet ja tutkimussuunnitelma
  • Tutkimuksen etiikka ja luotettavuus

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

• Ymmärtää hoitotieteellisen tutkimuksen peruslähtökohdat
  • Nimetä hoitotieteellisen tutkimuksen keskeiset tutkimusmenetelmät ja lähestymistavat
  • Nimetä tutkimusprosessin eri vaiheet ja ymmärtää tutkimussuunnitelman merkityksen
  • Tunnistaa tutkimuksen tarkoituksen, tavoitteet ja tutkimuskysymykset
  • Tunnistaa tutkimuksen etiikan ja luotettavuuden peruskysymykset

Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: etiikka, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen.

Kohderyhmä: Hoitotieteen opinnot soveltuvat sekä tutkintotavoitteisille opiskelijoille että täydennyskoulutukseksi sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ja asiantuntijoille.

Huom. ilmoittautumisaikaa jatkettu 1.9.2023 saakka!

Suoritustapa: Verkko-opinnot ajalla 6.9.–29.9.2023. Verkko-opinnot ja itsenäinen opiskelu. Tutkinto- ja avoimen yliopiston opiskelijat (81 t): Luentotallenteet/-diat verkkoympäristössä (5t), oppimistehtävä (2t), omatoiminen työskentely (72t) ja tentti (2t).

Verkkotentti: 12.9.-29.9.2023

Opintojakso sisältää aikataulutettuja tehtäviä, jotka on suoritettava määräaikaan mennessä. Opintojaksolle on ilmoittauduttava viimeiseen ilmoittautumispäivään mennessä. Opintojakson Moodle-alustalle tulee kirjautua mahdollisimman pian opintojakson alkaessa. Kirjautumisohjeet lähetetään opiskelijasähköpostiin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Arviointiperusteet: Oppimistehtävä (hyv-hyl), tentti: 0 (hylätty) - 5 (erinomainen).

Kirjallisuus:

Kirjallisuus: Kankkunen Päivi & Vehviläinen-Julkunen Katri: Tutkimus hoitotieteessä. 3., 4. tai 5. uudistettu painos. Sanoma Pro, Helsinki 2017.

Mahdolliset lainaus- ja kirjallisuuden hankintakulut eivät sisälly opintomaksuun.

Katso yleinen tallenne opintojen aloittamiseen avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi kymmenen päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opinto-oikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-01 09:00