W5W2-hankkeen piloteiksi vuosina 2007-2009 ilmoittautuivat

Pilotit 2007    

  • KuY: Tietojenkäsittelytieteen opintojen seurannan ja HOPS:en kehittäminen
  • KuY: Aiemmin opitun tunnistaminen ja tunnustaminen kansanterveystieteessä
  • TTY: Tieteellisen kirjoittamisen taidot ja niiden kehittyminen läpi opintojen. Tapaustutkimus Tampereen teknillisestä yliopistosta
  • HY: Sähköä palautteeseen - Menetelmäpotkua oppimiseen
  • OY: HOPS-osaamisen ja kummiopettajuuden kehittäminen
  • LTY: Tietokannat-kurssin kehittäminen & Information Systems Research -kurssin kehittäminen
  • HY: Tietojenkäsittelytiedettä laadusta tinkimättä
  • VY: Humanistisen tiedekunnan opetussuunnitelmien arviointi
  • TaY: Yhdyskuntatieteiden kandidaattiopintojen kulttuurinen integrointi (YK21-08)
  •  HY: TEO:lla työelämään
  •  TaY: Draaman opiskelun kehittäminen luku- ja opintopiiritoiminnan avulla
  •  TaY: Kollektiivisen ajattelun luova tila verkosto-opetuksessa
  •  JoY: Matkalla akateemiseksi osaajaksi
  •  HY: Opintosuorituksia koskevan raportoinnin ja tilastoinnin kehittäminen opetussuunnitelmatyön tueksi
  • JoY: Opetuksen laatutyö - arviointi- ja palautejärjestelmän luominen
  • TaiK: Harjoituselokuvien tuottamisen opintojen kuormitus ja kumuloituvuus
  • TuKKK: TuKKK:n HOPS-järjestelmän kehittäminen
  • OY: Filosofiaa verkossa
  • LaY: SANTTU - Sosiaalityön ammatillisten ja tutkimuksellisten valmiuksien arviointi ja kehittäminen
  •  HY: Kompetenssiperustainen HOPs ja opstyö ympäristöekologian opinnoissa
  •  TKK: Oppimispolun mittainen opiskelijan portfolio
  •  TuKKK: Creative Leadership -maisteriohjelma
  •  LTY: Opiskelijoiden ajankäyttö ja työmäärä prosessitekniikan opintojaksoilla
  •  OY: Korkeakoulututkinnon tieteellisyyden mittaaminen
  •  OY: Kajaanin opettajankoulutusyksikön yhteistyöhanke
  •  OY: Study group -työskentely parodontologian opetuksessa
  •  TVA: OPAS - Opetussuunnitelman arviointi ja seuranta
  •  HY: Sosiaaliset konfliktit ja niiden ratkaisuyritykset -kurssin kehittäminen
  •  TaY: Taloustieteiden laitoksen sähköisen palautejärjestelmän luominen

Pilotit 2008   

  • HY: Farmaseutin tutkinnon juonteen 2 opetuksen ja opintojaksojen kehittäminen LO –määrittelyn avulla
  • HY: Osaamistavoitteet eläinlääketieteen kandidaatin ja lis. tutkinnoissa sekä tutkintojen vuorovaikutusjuonteessa
  •  HY: Opiskelijan ruotsin opiskelu
  •  JY: Opiskelijan oman asiantuntijuuden arviointi opiskelun loppuvaiheessa (terveystieteet)
  •  JY: Sosiaalinen media aktivoivan oppimisen välineenä II - Kansalaismedia työelämässä
  •  KuY: Fiksummin, ei kovemmin. Ergonomian opiskelijoiden työtapojen ja ajankäytön kehittäminen ergonomian syventävissä opinnoissa
  • KuY: Tth-Es Työterveyshuollon erikoistumissuunnitelma Tth-POFO - työterveyshuollon erikoislääkärin portfolio ja kurssien kehittäminen
  • KuY: Tuutori - pienryhmäohjaus - "faktatuutorointi" ja laatukäsikirja
  • LTY: Aikaisemmin hankitun kielitaidon tunnistaminen ja tunnustaminen (English Exemption rtfolio - EEP
  • LTY:  Laadukkaalla opetuksella ymmärtävää oppimista kauppatieteiden koulutusohjelmassa
  • LTY:  Arviointimatriisit ja osaamistavoitteet prosessitekniikan kandidaatintutkinnossa
  • LTY: Sähkötekniikan opetussuunnitelma
  • LTY: Opintoportaali Vektori
  • LTY: Asiantuntijuuden kehittymisen reflektiota tukevan arviointityökalun kehittäminen
  • OY: Terveystieteiden opettajakoulutuksen ops-arviointi
  • OY: Diplomityöprosessin sähköinen ohjaus ja seuranta
  • OY: Viestinnän laadukas oppiminen
  • OY: Oodi-tilastot ja niiden käyttö
  • RAMK: Matkailu-, ravitsemis- ja talousalan OPS2008
  • TKK: Biotekniikan ja kemian tekniikan (BKT) laitoksen opintojen sisältöanalyysi ja kehittäminen
  • TKK: Opintokokonaisuuksien kehittäminen ja CDIO-mallin hyödyntäminen
  •  TKK: Tietoliikennetekniikan kandidaattiprojekti
  •  TTY: Portfoliokurssi (Moodle) biolääketieteessä
  •  TTY: Ohjelmistotuotannonjohtamisen PD V-opintojen kehittämistyö
  •  VY: Konseptijohtamisen maisteriohjelma
  •  VY: Tiedonhaun ja informaatiolukutaidon koulutus
  •  ÅA: Opiskelijoiden työtapojen kehittäminen verkkokurssilla Renässansens konsthistoria
  •  ÅA: Osaamistavoitteet näkyville  – Kansantalouden johdantokurssi