VR-Haptiset Ajattelijat profiilikuva

01.07.2021 - 01.09.2030
Hammaslääketieteen yksikkö, Lääketieteen laitos, Terveystieteiden tiedekunta

Johtajat

VR-haptisten ajattelijoiden konsortio sai alkunsa Itä-Suomen yliopiston hammaslääketieteen yksikön VR-Haptiset Ajattelijat ryhmästä. Se pyrkii parantamaan tietoisuutta VR-haptiikan roolista hammaslääketieteellisen koulutuksen tukena. Kokoamalla kattavia maailmanlaajuisia tietoresursseja, tutkimalla korkean suorituskyvyn teknologioita, edistämällä uusia tieteellisiä yhteistyömuotoja ja helpottamalla hypoteesivetoista koulutustutkimusta, toivomme vahvistavamme hammaslääketieteen koulutus- ja tutkimusyhteisöä sekä parantavamme suun terveydenhuoltoa potilaiden eduksi. Konsortiolla ja sen tapaamisilla on yhteistyökumppaneita ja muita osanottajia ympäri maailman. Tulevina vuosina VR-haptisten ajattelijoiden projektien kautta luodaan tutkimusresursseja kyselyjen, prekliinisten, kliinisten ja jatko-opintoihin liittyvän VR-haptisen koulutustutkimuksen sekä VR-haptisten ohjelmistotyökalujen analysoinnin avulla. Tiedot tulevat olemaan joustavasti ja intuitiivisesti käsiteltävissä. Nämä aineistot ja muu toimintamme tulevat tarjoamaan ainutlaatuisia uusia yhteistyömahdollisuuksia VR-haptiikasta kiinnostuneille ja sitä hyödyntäville hammaslääketieteen opettajille ja tutkijoille.

Missio ja visio: https://youtu.be/HE2pOH5ujFc

Lisätietoja voi löytää ryhmän kotisivuilta vr-hapticthinkers.com

Avainsanat