Yliopisto-opiskelijoiden motivaatio ja hyvinvointi koronapandemian aikana ja sen jälkeen profiilikuva

Projekti
01.04.2020 - 31.12.2030
Soveltavan kasvatustieteen ja opettajankoulutuksen osasto, Filosofinen tiedekunta
Kasvatustieteiden ja psykologian osasto, Filosofinen tiedekunta

Hankkeen tavoitteena on selvittää, miten yliopisto-opiskelijat kokivat opiskelunsa koronapandemian aikana ja sen jälkeen. Kolmessa suomalaisessa yliopistossa toteutetussa kyselyssä tarkastelemme opiskelukokemusten lisäksi myös motivaatiota ja hyvinvointia, poikkeustilanteeseen liittyviä kuormitustekijöitä sekä voimavaroja ja keinoja, jotka ovat auttaneet opiskelijoita selviytymään tilanteesta. Kysely on tehty kolmesti pandemian aikana, keväällä 2020, syksyllä 2020 ja keväällä 2021, sekä kerran sen jälkeen keväällä 2023. Tutkimuksen lisäksi hankkeen tuottamaa tietoa tullaan hyödyntämään opiskelijoiden hyvinvoinnin seurannassa ja kehittämisessä.

Yhteistyö

Avainsanat