Feministisen, kulttuurisen ja yhteiskunnallisen kasvatus- ja koulutustutkimuksen ryhmä profiilikuva

Tutkimusryhmä
01.08.2022 -
Yhteiskuntatieteiden laitos, Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunta

Ryhmässä tutkitaan kasvatuksen ja koulutuksen kulttuureita. Ryhmän tutkimus paikantuu sosiologian, kasvatustieteiden, sukupuolentutkimuksen, kriittisen vammaistutkimuksen ja lapsuudentutkimuksen kentille. Ryhmän yhteinen kiinnostuksen kohde on, miten erilaisten sosiaalisten ja kulttuuristen erontekojen, kuten sukupuolen, rodullistamisen, yhteiskuntaluokan ja kyvykkyysihanteiden  kietoumat ylläpitävät ja uusintavat yhteiskunnallista eriarvoisuuta ja muovaavat subjektiviteetteja. Lisäksi ryhmän jäsenet ovat innostuneita kvalitatiivisen metodologian kehittämisestä.